Europäischer Cloud-Anbieter Interoute anerkannt in Gartners ‚Critical Capabilities for Public Cloud IaaS, Worldwide‘ Bericht

Berlin, 26.Oktober 2017 - Interoute, der globale Cloud- und Netzwerk-Provider mit Hauptsitz in Europa, wurde in den Bericht von Gartner 'Critical Capabilities for Public Cloud Infrastructure as a Service, worldwide' vom Oktober 2017 aufgenommen. Der weltweite IaaS-Markt wird in den nächsten fünf Jahren einen Boom erleben, Gartner prognostiziert für 2017 ein Wachstum von 36,6% auf 34,7 Mrd. $. Der Jahresbericht liefert Unternehmen eine objektive Bewertung der Stärken und Fähigkeiten von Anbietern von Public Cloud IaaS-Lösungen.

Interoute erhielt die vierthöchste Note unter den 15 globalen Cloud-Anbietern, die Gartner in seiner Analyse für allgemeine Geschäftsanwendungen bewertet hat. Dem Bericht zufolge umfasst dieser Anwendungsfall "alle Applikationen, die nicht mit der  Cloud im Hinterkopf entwickelt wurden, aber in virtualisierten Umgebungen ausgeführt werden können".

Matthew Finnie, CTO bei Interoute, kommentiert:"Unsere Fähigkeit, Cloud- und Netzwerkinfrastrukturen in Unternehmensumgebungen zu integrieren, ist die Grundlage für eine erfolgreiche digitale Transformation. Kombinieren Sie dies mit unserer Edge SD-WAN-Lösung und Sie verfügen über eine globale Anwendungsplattform eines europäischen Anbieters, der als einer der besten der Welt anerkannt ist.

Interoute bietet seinen Kunden weltweit 17 virtuelle Rechenzentrums-Cloudzonen. Diese ermöglichen eine nutzernahe Verteilung der Anwendungen, wodurch Latenzzeiten und geografische Diversität minimiert werden, was auch die Anforderungen an die Datenhoheit unterstützt. Das Interoute Private Network Backbone bietet Kunden einen kostenlosen Datentransfer zwischen allen Cloudzonen.

Bestehende Kunden können sich an über 300 Standorten weltweit direkt mit der Interoute-Cloud verbinden, unter anderem auch über große Rechenzentren von Drittanbietern. Die Integration von Niederlassungen in die Plattform ist ebenfalls möglich, wodurch die Cloud-basierte Anwendungsperformance verbessert wird.

Der Bericht wurde von der Analystin Lydia Leong durchgeführt, unterstützt von Dennis Smith, Raj Bala und Craig Lowery.

Der Bericht von Gartner ‚Critical Capabilities for Public Cloud IaaS, Worldwide‘ kann hier heruntergeladen werden.

Weitere Informationen zu Interoute und der Enterprise Digital Platform finden Sie hier.

Gartner Disclaimer

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

About the report

“Scoring for this Critical Capabilities report was derived from recent independent Gartner research on the cloud IaaS market. Each vendor responded in detail to an extensive primary-research questionnaire covering the business and the technical features of their cloud IaaS offerings. Gartner analysts tested services, reviewed service documentation, corresponded with the vendors on the details of certain offerings and conducted reference checks with end users. Gartner also conducted thousands of client inquiries with prospective and current customers of public cloud IaaS during 2016 and 2017, and it currently conducts more than 1,000 such inquiries each quarter.”

Forward-Looking Statements

This communication contains certain forward-looking statements. A forward-looking statement is any statement that does not relate to historical facts and events, and can be identified by the use of such words and phrases as “according to estimates”, “aims”, “anticipates”, “assumes”, “believes”, “could”, “estimates”, “expects”, “forecasts”, “intends”, “is of the opinion”, “may”, “plans”, “potential”, “predicts”, “projects”, “should”, “to the knowledge of”, “will”, “would” or, in each case their negatives or other similar expressions, which are intended to identify a statement as forward-looking. This applies, in particular, to statements containing information on future financial results, plans, or expectations regarding business and management, future growth or profitability and general economic and regulatory conditions and other matters affecting Interoute.

Forward-looking statements reflect the current views of Interoute’s management (“Management”) on future events, which are based on the assumptions of the Management and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause Interoute’s actual results, performance or achievements to be materially different from any future results, performance or achievements expressed or implied by these forward-looking statements. The occurrence or non-occurrence of an assumption could cause Interoute’s actual financial condition and results of operations to differ materially from, or fail to meet expectations expressed or implied by, such forward-looking statements.

Interoute’s business is subject to a number of risks and uncertainties that could also cause a forward-looking statement, estimate or prediction to differ materially from those expressed or implied by the forward-looking statements contained in this communication. The information, opinions and forward-looking statements contained in this communication speak only as at its date and are subject to change without notice. Interoute does not undertake any obligation to review, update, confirm or to release publicly any revisions to any forward-looking statements to reflect events that occur or circumstances that arise in relation to the content of this communication.